Mūsu vērtības

Mērķtiecība

Skolēni Pedagogi Vecāki
  • Izvirza sev augstus sasniedzamos mērķus, plāno veicamās darbības un aktīvi rīkojas, pielietojot mācīšanās stratēģijas, lai mērķus sasniegtu.
  • Apzinās savas stiprās puses un izmanto tās, lai paveiktu vairāk.
  • Labprāt dara un mēģina, nebaidās kļūdīties, mācās no savas un citu iegūtās pieredzes.
  • Domā pozitīvi un tic, ka viņam izdosies. Uz grūtībām raugās kā uz iespēju savai izaugsmei.
  • Ja ar saviem spēkiem netiek galā, pats meklē palīdzību.
  • Sniedz un gūst atgriezenisko saiti par padarīto.
  • Pēc izvirzīto mērķu sasniegšanas izvirza jaunus mērķus un neapstājas pie sasniegtā.
  • Patstāvīgi plāno savu profesionālo nākotni atbilstoši interesēm.
  • Savā rīcībā orientējas uz izaugsmi.
  • Izvirza sev augstus profesionālās darbības mērķus.
  • Skaidri zina, ko vēlas sasniegt un kādi būs snieguma kvalitātes kritēriji.
  • Ievāc datus, lai pārliecinātos, vai izvirzītos mērķus ir sasniedzis.
  • Regulāri mācās un veic savas darbības pašvērtējumu.
  • Sniedz un gūst atgriezenisko saiti no citiem par savu profesionālo darbību.
  • Interesējas par skolā un plašākā sabiedrībā notiekošo.
  • Proaktīvi risina problēmas un meklē palīdzību, ja pats nevar tās atrisināt.
  • Regulāri seko līdzi skolēna mācību sasniegumiem, un ir informēts par to, kā skolēnam veicas mācībās.
  • Palīdz skolēnam izvirzīt augstus, viņam piemērotus mācīšanās mērķus un demonstrē pārliecību, ka viņš var tos sasniegt.
  • Zina, kāpēc viņa bērns (skolēns) mācās tieši šajā skolā.
  • Iespēju robežās popularizē skolā īstenotās idejas un atbalsta pozitīva skolas tēla veidošanu vietējā sabiedrībā.

Sadarbība

Skolēni Pedagogi Vecāki
  • Spēj izprast un vadīt savas emocijas.
  • Labprāt veido labvēlīgas attiecības ar citiem cilvēkiem.
  • Saskarsmē ar citiem ir atklāts un pieklājīgs.
  • Labprāt palīdz citiem, uzticas un rīkojas tā, lai citi varētu uz viņu paļauties.
  • Uzklausa citu cilvēku viedokli un respektē viedokļu dažādību.
  • Prot strādāt komandā.
  • Piedalās pasākumos skolā un ārpus tās.
  • Sadarbojas ar citiem arī tad, ja viedokļi nesakrīt. Ir svarīgi ne tikai izteikt savu personīgo viedokli, bet dzirdēt arī citus.
  • Konfliktus risina sarunu ceļā, uzklausot visas iesaistītās puses.
  • Veido profesionālās, labvēlīgas, uz savstarpējo sapratni un cieņu balstītas attiecības ar skolēniem, kolēģiem un vecākiem.
  • Uz skolēniem, vecākiem un kolēģiem raugās kā uz sadarbības partneriem.
  • Plāno savu darbu kopā ar kolēģiem, regulāri sazinās ar viņiem, informē par kopīgajām veiksmēm, piedāvā savu palīdzību, piedalās skolas darbības plānošanā un pašvērtēšanā.
  • Konfliktu situācijās risina sarunu ceļā, uzklausot visu iesaistīto pušu viedokli.
  • Uzklausa skolēnu un kolēģu viedokli par savu profesionālo sniegumu. Ieteikumus uzskata nevis kā apvainojumu, bet gan iespēju mācīties.
  • Piedalās skolas organizētajos vecāku pasākumos, piemēram, skolas un klašu vecāku sapulcēs.
  • Regulāri sazinās ar sava skolēna klases audzinātāju un mācību priekšmetu skolotājiem, lai kopīgi risinātu problēmas un atbalstītu sava skolēna mācīšanos.
  • Skolai sniedz savlaicīgu, godīgu un pamatotu atgriezenisko saiti par mācību procesu.
  • Savlaicīgi sazinās ar skolu un pedagogiem, ja konstatē, ka ir radusies problēma.
  • Veido labvēlīgas, uz savstarpējo sapratni un cieņu balstītas attiecības ar pedagogiem un skolas darbiniekiem un konfliktus risina dialoga ceļā.
  • Iespēju robežās atbalsta pedagogus pārmaiņu īstenošanas procesā.
  • Vajadzības gadījumā sazinās ar citu skolēnu vecākiem, lai kopīgi iesaistītos skolas dzīves veidošanā.

Atbildība

Skolēni Pedagogi Vecāki
  • Pats izdara izvēli un uzņemas atbildību par savu lēmumu, rīcību un tās radītajām sekām.
  • Iesāktos darbus paveic līdz galam.
  • Atbildību un rezultātus vispirms prasa no sevis un tikai pēc tam - no citiem.
  • Uzticētos pienākumus izpilda kvalitatīvi un norādītajā laikā.
  • Labprāt uzņemas jaunus pienākumus, izrāda iniciatīvu un atbalsta citus.
  • Pats risina problēmas un palīdz to darīt arī citiem.
  • Ja ar saviem spēkiem netiek galā ar problēmu, pats meklē palīdzību.
  • Piedalās un līdzdarbojas, nevis noskatās no malas.
  • Uzņemas atbildību par savu lēmumu, rīcību un tās radītajām sekām, jo apzinās, ka tā ietekmē citus cilvēkus skolā un ārpus tās.
  • Savus pienākumus izpilda kvalitatīvi un norādītajā laikā.
  • Dara tik labi, cik vien tas ir iespējams attiecīgajos apstākļos.
  • Ierosina jaunas idejas pārmaiņām un pats iesaistās to īstenošanā.
  • Skaidri zina, kāda ir viņa loma un atbildība skolas kopīgo mērķu īstenošanā.
  • Uzņemas atbildību par savu lēmumu, rīcību un tās radītajām sekām, jo apzinās, ka tā ietekmē citus cilvēkus skolā un ārpus tās.
  • Atsaucas skolas aicinājumam izteikt viedokli un piedalās skolas pasākumos, kuros ir svarīga vecāku klātbūtne.
  • Ir iepazinies ar skolas dokumentiem, piemēram, iekšējās kārtības noteikumiem, vērtēšanas kārtību u.c., ievēro tajos iekļautās normas.
  • Ja ir konstatējis neatbilstības mācību procesā, par to sarunājas ar pedagogiem un skolas vadību, un piedāvā savus risinājumus.